• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Gran Turismo Sport running at 8K 120FPS and possibly on a PS5 Dev Kit

bitbydeath

Member
Nov 25, 2015
8,196
6,052
905

Now before you go kicking over chairs and state it is not possible.
Keep in mind it is a racer which doesn't have as much to process as other games.

And before it was up specced to run on the PRO it was stated.

It’s over-specced for PS4 Pro. So we are building for future versions of the console rather than the one we see today. I think it would be no problem to run it at 8K even
https://www.ps5playstation5.com/gt-sport-8k-ps5

Alternate link - https://www.gtplanet.net/stunning-gran-turismo-8k-120fps-footage-revealed-at-industry-event/
 
Last edited:

Stuart360

Member
Sep 9, 2018
2,251
3,264
460
Jesus we haven't even got 4k as standard yet, lets give 8k a miss for another gen atleast lol.
 

Shin

Member
Feb 4, 2013
4,394
2,124
760
I believe there's confusion with that Tweet and auto translation, GTS was shown at CES2018.
But I don't think it has anything to do with PS5 or PSVR2 or whatever, the game sports (no pun intended) high-res texture (see my post before this one) yes, but it feels like someone is trying to pull a fast one here due to the whole E3/PSX skipping thing.

 

Ovek

Member
May 30, 2013
2,699
777
560
I don’t think people realise just how many pixels 8k is and how much power you need to drive them even at 60Hz/FPS.

You’ll be lucky if the PS5 can drive 4K at a stable 60 FPS.
 

mckmas8808

Member
May 24, 2005
41,903
4,618
1,630
I don’t think people realise just how many pixels 8k is and how much power you need to drive them even at 60Hz/FPS.

You’ll be lucky if the PS5 can drive 4K at a stable 60 FPS.
The PS4 Pro can run games at 4K at 60 FPS.
 

HeisenbergFX4

Member
Dec 28, 2016
905
1,044
460
Indiana
I don’t think people realise just how many pixels 8k is and how much power you need to drive them even at 60Hz/FPS.

You’ll be lucky if the PS5 can drive 4K at a stable 60 FPS.
My Xbox One X runs Forza 7 4k 60 fps the PS5 better damn sure run it.
 

Ovek

Member
May 30, 2013
2,699
777
560
The PS4 Pro can run games at 4K at 60 FPS.
Means nothing if developers start pushing for greater gfx fidelity... which they will they always do. Just need to think back to before the launch of the PS4 and all the wild rumours that it was going to “push 1080p at 60fps or higher!”. And sure it could but it was the exception not the rule.
 

bitbydeath

Member
Nov 25, 2015
8,196
6,052
905
I believe there's confusion with that Tweet and auto translation, GTS was shown at CES2018.
But I don't think it has anything to do with PS5 or PSVR2 or whatever, the game sports (no pun intended) high-res texture (see my post before this one) yes, but it feels like someone is trying to pull a fast one here due to the whole E3/PSX skipping thing.

This footage is from a recent screening at InterBEE 2018 in Tokyo.

https://www.gtplanet.net/stunning-gran-turismo-8k-120fps-footage-revealed-at-industry-event/
 

EDMIX

Member
Apr 5, 2018
2,693
1,407
370
31
South Florida aka Outer Haven
I don’t think people realise just how many pixels 8k is and how much power you need to drive them even at 60Hz/FPS.

You’ll be lucky if the PS5 can drive 4K at a stable 60 FPS.
? That is based on game though. So if PS4 Pro and X can run 4k 60fps on CURRENT GEN GAMES, pretty sure PS5 and Nextbox can do 8k 60fps on THIS GENS GAMES. Its not about how much power it takes to run 8k, its about how much power it takes to run GT SPORT IN 8K!!!

Please take the game in consideration as I'm grow tired of hearing if a system can do this or that, ignoring that its game dependent. For all you know the only things running 8k next gen will be past gen PS4 and XONE games thru remaster or BC or something, but that wouldn't be that much of a shock as we have several PS3 or PS2 games running 4k no problem right now, so if we can do 4k on CURRENT gen games, i'm pretty sure PS5 can do it on past gen games and beyond that in 8k aka PS5 Pro, NextBox X etc.

Also consider PS5 and nextbox might legit launch with both options day 1, instead of years later.
 

o'dium

Embrace the snatch.
Oct 24, 2017
1,810
2,247
630
Telford, Shropshire
www.overdose-game.com
Hahaha... so the ps5 can push more power than a top of the line brand new GPU? Do you guys even k ow how many pixels 8k is, never mind 120fps?

No... just no.

I could possibly see this as 120fps at 4k, yes. A console could do that with a spec that I’m sure the next generation machines will have (due to two eyes at 60). But 8k? Hahaha... nah... with a last gen (current) VR title yes, but no... this is all off.
 
Last edited:

bitbydeath

Member
Nov 25, 2015
8,196
6,052
905
Hahaha... so the ps5 can push more power than a top of the line brand new GPU? Do you guys even k ow how many pixels 8k is, never mind 120fps?

No... just no.

I could possibly see this as 120fps at 4k, yes. A console could do that with a spec that I’m sure the next generation machines will have (due to two eyes at 60). But 8k? Hahaha... nah...
As EDMIX stated above this is for an old game.
Nextgen games will have more graphics allocated and likely run at 4K.
 

Shifty

Member
Sep 25, 2015
7,277
5,810
685
the planet Thra
Probably running on the most overpowered 'enterprise-tier' PC devkit money can buy.

That or it's some sort of underhanded cheat involving DLSS or some other 8K-but-not-really-8K-if-you-know-what-i-mean-guv technology.
 
Last edited:

cyber69

Member
Sep 21, 2018
295
266
270
8K 120 FPS......lol keep the dream alive. One thing that has prevented me from moving to a 4K monitor setup on my PC is the lack of GPU power that can push 144 FPS+ at that resolution.
 
Last edited:

Afro Republican

GAF>INTERNET>GAF, BITCHES
Aug 24, 2016
4,075
2,256
910
Yall ST and Amiga guys will be happy to know that we are using ya'lls 3D game frame rates. 8k 14fps.

Because there is no way we are doing 8k 120fps for any real game when we can't even get 1080p 60fps consistent in 2018..
 

EDMIX

Member
Apr 5, 2018
2,693
1,407
370
31
South Florida aka Outer Haven
Hahaha... so the ps5 can push more power than a top of the line brand new GPU? Do you guys even k ow how many pixels 8k is, never mind 120fps?

No... just no.

I could possibly see this as 120fps at 4k, yes. A console could do that with a spec that I’m sure the next generation machines will have (due to two eyes at 60). But 8k? Hahaha... nah... with a last gen (current) VR title yes, but no... this is all off.
" so the ps5 can push more power than a top of the line brand new GPU? " ???

That isn't a finite concept, that is dynamic and varies, ie what game are you talking about running that? So its not just POWER, for god sakes we could be talking about running tetris, so the most powerful GPU is needed to run tetris in 8k? So ONLY that power of a GPU can run 8k regardless of game? Does that make sense to you or?

As a PC gamer, its understood that what a game is running is based on many factors, the game itself, settings, the GPU, CPU etc. You don't just state a GPU and the conversations over. It makes no sense at all regarding how that is actually understood. So can the PS5 push more power then a brand new GPU? Probably, depends on the GPU. PC doesn't have GT Sport so you wouldn't even know based on PC specs how demanding it is or isn't to really even question if its easy to pull off.
 

o'dium

Embrace the snatch.
Oct 24, 2017
1,810
2,247
630
Telford, Shropshire
www.overdose-game.com
Of course the console will likely run 8k. It should be a simple addition for them. You can render very low resource heavy games at that res good enough. But more demanding games with any sort of fillrate requirement beyond extreme low end? Nah, not on ps5/Xbox -4.
 

Three

Member
Oct 26, 2014
3,770
881
430
Probably running on the most overpowered 'enterprise-tier' PC devkit money can buy.

That or it's some sort of underhanded cheat involving DLSS or some other 8K-but-not-really-8K-if-you-know-what-i-mean-guv technology.
They likely did what they did for the PS3 and GT5. It runs on 4 PS3s synchronised frames or tiled rendering with each machine rendering a quarter of the image.

https://www.gtplanet.net/gran-turismo-at-4x-hd-resolution-240-frames-per-second/

They had GT5 in 4k and 240fps. It wasn't at the same time though. The PS4 came years later and did upressed 4k in GTS. I fully expect PS5 to be capable of running GTS in some form of 8K. Not 8K 120fps at the same time though.
 

Vtecomega

Member
Apr 15, 2018
246
277
265
Oh FFS. I just purchased a 4k LG Oled. Does this mean 4k will become obsolete now?? Maybe I should have waited another year....
 
Last edited:

Vtecomega

Member
Apr 15, 2018
246
277
265
I have a 65” 4k OLED. Trust me, 8k isn’t going to be a player until the next, next gen. Too big a waste of resources otherwise, and you wouldn’t even get PS4 level visuals at 8k. You’re fine :)
Thank god haha. I like to future proof when I buy expensive products, so that is good to hear :messenger_ok:
 
Last edited:

V4skunk

Member
Nov 20, 2018
695
535
310
8k is not happening any time soon, and definitely not on consoles.
Just to render in 8k requires x4 the performance over 4k.
 

OSC

Member
Jun 16, 2018
1,404
550
305
I don’t think people realise just how many pixels 8k is and how much power you need to drive them even at 60Hz/FPS.

You’ll be lucky if the PS5 can drive 4K at a stable 60 FPS.
Probably some slightly above 4k rez checkerboarded to 8k
They likely did what they did for the PS3 and GT5. It runs on 4 PS3s synchronised frames or tiled rendering with each machine rendering a quarter of the image.

https://www.gtplanet.net/gran-turismo-at-4x-hd-resolution-240-frames-per-second/

They had GT5 in 4k and 240fps. It wasn't at the same time though. The PS4 came years later and did upressed 4k in GTS. I fully expect PS5 to be capable of running GTS in some form of 8K. Not 8K 120fps at the same time though.
A lot of the framerate issues in current gen are due to the subpar cpus, ryzen is a very big leap.
 
Last edited:

o'dium

Embrace the snatch.
Oct 24, 2017
1,810
2,247
630
Telford, Shropshire
www.overdose-game.com
Think of powerful a machine the Xbox one x is, no fanboy bullshit here, just how much power is there. 6tf+ right? That’s to run a game that looks like read dead at 4k at a wobbly 30fps.

Now do you really expect 8k, at a smooth frame rate, with BETTER visuals? On what sort of power? 20-30tf? And at what price? A brand new on its own 2080 card is what, 12-14tf? At like £500 or whatever? Soooo... are we doing the math here lol...?

Be happy with enhanced visuals, at 4k resolution, with the same average frame rate as games have now. And that’s fine for me, IMO.
 

GoldenEye98

posts news as their odd job
Jan 7, 2018
1,113
1,070
545
We are you getting the "8k 120fps" info from? I don't see it in that tweet...
 

Afro Republican

GAF>INTERNET>GAF, BITCHES
Aug 24, 2016
4,075
2,256
910
Lol Tweet says nothing about 4k 120 fps.

The bottom link is also a new fansite that was just created only about some days ago.

We've been had. Lol PS5Playstation5.com
 
Last edited:

Vtecomega

Member
Apr 15, 2018
246
277
265
Wasn’t the ps3 supposed to run all games at native 1080p / 120fps or some such bullshit lol?
I think Ridge racer and flower ran at 1080p lol
Think of powerful a machine the Xbox one x is, no fanboy bullshit here, just how much power is there. 6tf+ right? That’s to run a game that looks like read dead at 4k at a wobbly 30fps.

Now do you really expect 8k, at a smooth frame rate, with BETTER visuals? On what sort of power? 20-30tf? And at what price? A brand new on its own 2080 card is what, 12-14tf? At like £500 or whatever? Soooo... are we doing the math here lol...?

Be happy with enhanced visuals, at 4k resolution, with the same average frame rate as games have now. And that’s fine for me, IMO.
Yup, spot on. Playing Doom on the one x in 4k is absolutely jaw dropping stuff. I think 4k is the sweet spot for image clarity. Going back to 1080p feels like a blurry mess in comparison.
 

pimentel1

Banned
Jul 22, 2018
1,426
1,096
695
Elaborate please. You start to see depth? What?
So clear, that it feels like you’re looking through at real 3D objects with depth. That feel like they are somewhat slightly popping out at you. A ClearScreen.
 

HeisenbergFX4

Member
Dec 28, 2016
905
1,044
460
Indiana
Think of powerful a machine the Xbox one x is, no fanboy bullshit here, just how much power is there. 6tf+ right? That’s to run a game that looks like read dead at 4k at a wobbly 30fps.

Now do you really expect 8k, at a smooth frame rate, with BETTER visuals? On what sort of power? 20-30tf? And at what price? A brand new on its own 2080 card is what, 12-14tf? At like £500 or whatever? Soooo... are we doing the math here lol...?

Be happy with enhanced visuals, at 4k resolution, with the same average frame rate as games have now. And that’s fine for me, IMO.
You're also comparing an open world game to a highly optimized racer.

A better comparison would be Forza 7 that runs 4k 60fps solid on the Xbox One X.

Not saying the NextBox could run Forza 8k 120fps but I bet Forza in 2020 could get close to solid 8k then something like Red Dead.

But I get where you are coming from.
 

o'dium

Embrace the snatch.
Oct 24, 2017
1,810
2,247
630
Telford, Shropshire
www.overdose-game.com
Eye tracking that slightly moves the screen to compensate for a fake 3D depending on where you are looking would be really cool in 4k, but would fetnopd fast with precise controls like in shooters. I do find it odd that we dropped 3D TVs rather than adapt the glassesless 3D the 3ds has.